O Polskim Stowarzyszeniu Public Relations

Public relations to zawód ponadczasowy, ale też taki, który szybko ewoluuje. Nowe trendy, narzędzia i technologie pojawiają się w błyskawicznym tempie, co sprawia, że trudno jest nadążyć za zmianami i wiedzieć, co oznaczają one dla kariery zawodowej PR-owca.
Nie każdy marketer ma taki sam poziom wiedzy o PR. Niektórzy uważają go za staromodny lub nieistotny; inni uważają go za komunikację marketingową o innej nazwie; jeszcze inni uważają go przede wszystkim za relacje z mediami lub PR cyfrowy. I choć istnieją dobre powody dla tych wyobrażeń, nie są one całkowicie poprawne z perspektywy branży.
Dowiedź się więcej na temat stowarzyszenia pspr.org.pl.

Czym jest public relations?

Słownik oksfordzki definiuje PR jako "organizację i zarządzanie reklamą oraz wpływ, jaki wywiera ona na poglądy i postawy ludzi". Innymi słowy, PR to proces zarządzania relacjami z zewnętrznymi interesariuszami (takimi jak media, analitycy, organy rządowe, organizacje pozarządowe i klienci), które mogą mieć wpływ na sukces firmy. Profesjonaliści, którzy pracują w PR, są nazywani specjalistami PR, menedżerami PR, dyrektorami PR lub oficerami PR. Specjaliści PR są odpowiedzialni za wdrażanie kampanii PR dla swoich organizacji w celu tworzenia pozytywnego rozgłosu, łagodzenia negatywnego rozgłosu i zarządzania marką firmy.

Aby to zrobić, identyfikują odbiorców docelowych, tworzą komunikaty, które trafiają do tych odbiorców i znajdują sposoby na dostarczenie tych komunikatów do zamierzonych odbiorców. Historia zawodu PR sięga połowy XIX wieku, kiedy to kanały medialne były jeszcze ograniczone i nie istniały inne sposoby na dotarcie z przekazem do opinii publicznej niż komunikaty prasowe i akcje reklamowe.

O Polskim stowarzyszeniu Public Relations

Polskie Stowarzyszenie Public Relations (PSPR) jest samoregulującym się organem zawodowym, który powstał w 1994 roku. Członkami stowarzyszenia są wszyscy polscy eksperci ds. komunikacji, którzy udzielają fachowych porad od ponad 20 lat. W skład stowarzyszenia wchodzą członkowie organizacji gospodarczych i samorządowych, wykładowcy akademiccy, agencje PR i działy PR. Stowarzyszenie liczy ponad 200 ekspertów w swoich szeregach. PSPR stara się zdefiniować, czym jest public relations i wyjaśnić różnice między public relations, marketingiem i reklamą.