Co to jest Public Relations

W dzisiejszej erze cyfrowej łatwiej niż kiedykolwiek jest indywidualnym użytkownikom i mniejszym firmom sprzedawać siebie i swoje pomysły szerokiej publiczności. Spowodowało to eksplozję blogów, kont w mediach społecznościowych, internetowych serwisów informacyjnych i innych platform wymiany informacji. W wyniku tej zwiększonej widoczności, znacznie łatwiej jest również rozprzestrzeniać negatywne opinie o firmach i osobach jak ogień.
Rzeczywiście, pojawienie się nowych mediów sprawiło, że praktycznie każda osoba lub firma z dostępem do Internetu może mieć wpływ na swoich odbiorców przy minimalnych kosztach. Jednak dla firm, które chcą rozwijać się w tym nowym środowisku, a nie tylko przetrwać, PR jest niezbędnym narzędziem.
Ten artykuł wyjaśni wszystko, co musisz wiedzieć o public relations jako strategii i dlaczego powinieneś dbać o to jako pracownik lub właściciel swojej firmy.

Public relations, znane również jako PR, to proces zarządzania i realizacji działań mających na celu tworzenie dobrej woli i budowanie więzi pomiędzy organizacją a jej różnymi odbiorcami. Publiczność, z którą firma się kontaktuje to zazwyczaj inwestorzy, klienci i pracownicy. Specjaliści PR zazwyczaj zajmują się takimi kwestiami jak komunikacja w sytuacjach kryzysowych i zarządzanie reputacją.

Specjaliści PR pomagają firmom budować relacje zarówno z obecnymi, jak i potencjalnymi klientami. Robią to poprzez promowanie produktów i usług firmy, pomagając dziennikarzom w tworzeniu historii o firmie i ułatwiając klientom kontakt z marką.

Zespół PR w firmie będzie podlegał bezpośrednio dyrektorowi generalnemu lub innemu członkowi zarządu wysokiego szczebla. Zespół może składać się z kilku osób odpowiedzialnych za różne obszary, takie jak PR online i relacje z mediami. Specjaliści PR będą również ściśle współpracować z innymi działami, w tym marketingiem, sprzedażą i HR.

Korzyści z dobrego PR dla biznesu

Dlaczego public relations ma znaczenie?

Celem PR jest stworzenie pozytywnych połączeń pomiędzy Twoją marką a społeczeństwem. Kiedy ludzie myślą o Twojej marce, chcą czuć pozytywne emocje. Chcą myśleć o Twojej marce w pozytywny sposób i kojarzyć ją z takimi uczuciami jak szczęście i sukces. Kiedy Twoja marka jest w wiadomościach, ludzie są bardziej skłonni ją zauważyć. Jest również bardziej prawdopodobne, że będą pod pozytywnym wpływem relacji, ponieważ myślą, że to pomoże również im. Konsumenci ulegają wpływom marek, którym ufają. To zaufanie jest przede wszystkim budowane na pozytywnych skojarzeniach. Kiedy konsumenci postrzegają Twoją markę jako pomocną, wiarygodną i godną zaufania, będą bardziej skłonni zwrócić się do Ciebie w przyszłości. Aby zbudować ten poziom zaufania, Twoja strategia PR musi być oparta na pomaganiu ludziom - nie na promowaniu swojej marki.